Fietstocht Schoonloo beleeft een gezellige 50e editie
De 50e editie van de Fietstocht Schoonloo is succesvol verlopen en kan met recht als geslaagd worden omschreven. Ondanks het wisselvallige weer verschenen er maar liefst 61 deelnemers aan de start. De sfeer was vanaf het begin goed, met vrolijke gezichten en veel zin om eropuit te trekken in het Drentse landschap.
De deelnemers vertrokken na inschrijving bij Lisa, Manon en Vajèn vanaf de startlocatie Eetcafé Hegeman in Schoonloo en legden een afwisselende route af door de omgeving van Midden-Drenthe. Ook dit jaar weer uitgezet door Ina en Johan, die weer prachtige plekjes wisten te vinden. De route ging met roze pijlen van Schoonloo door het bos naar Orvelte, via Westerbork en naar Beilen en Zwiggelte weer terug naar Schoonloo. De deelnemers hadden bij de finish ruim 40 km gefietst.
De aangeboden lekkernijen vielen in de smaak. Bij Eetwinkel Westerbork van dorsgenoot Jolien was een stempelpost ingericht. Daar konden deelnemers lekker iets drinken en/of eten. Joke en Heleen verzorgden voor de nodige stempels. In Orvelte en Zwiggelte werden de hapjes en stempels verzorgd door Derkjan, Anton, Merle, Feline en Guus. Bij de finish kreeg elke deelnemers een aantal warme hapjes aangeboden Eetcafé Hegeman. Nogmaals dank hiervoor. Egbert fungeerde deze dag als bezemwagen. Gelukkig hoefde hij niet in actie te komen. Er werden geen pechgevallen gemeld.
Hoewel het weer niet de hele dag meewerkte, liet dat de pret niet drukken. Integendeel: de combinatie van sportieve inspanning, gezelligheid en de verzorgde organisatie zorgde ervoor dat de deelnemers met een tevreden gevoel konden terugkijken op de tocht.
Activiteitencommissie Het Broeinest kijkt ook positief terug op deze jubileumeditie en bedankt alle deelnemers voor hun komst en enthousiasme. Vanzelfsprekend willen wij ook alle vrijwilligers bedanken voor hun hulp. Zonder deze toppers, geen fietstocht.
Kijk op onze facebook pagina voor wat leuke foto’s!